Selasa, 10 Mac 2015

Falsafah 70%


Jika kita meninggal dunia, wang kita akan tetap di bank.

Apabila kita hidup, kita rasa kita tidak mempunyai wang yang cukup untuk menghabiskan.

Apabila kita pergi, masih terdapat banyak wang yang tidak dibelanjakan.*

Seorang hartawan meninggal dunia. Beliau meninggalkan balunya sejumlah $1.9 bilion pada bank.

Balunya kemudian berkahwin dengan pemandu muda beliau.

Pemandu itu berkata, "Selama ini saya fikir saya telah bekerja untuk bos saya. Sekarang baru saya tahu bahawa bos saya sepanjang masa bekerja untuk saya!"

Kesimpulannya?

Ia adalah lebih penting untuk hidup lebih lama daripada mempunyai lebih banyak kekayaan.
Berusaha untuk mempunyai badan yang kuat dan sihat.
• Dalam telefon bimbit yang berspesifikasi tinggi, 70% daripada fungsi tidak berguna.

• Dalam kereta mahal, 70% daripada kelajuan tidak diperlukan.

• Dalam sebuah vila mewah, 70% daripada ruang kekal tidak diduduki atau tidak digunakan.

• Dalam almari pakaian keseluruhan pakaian, 70% daripada pakaian tersebut jarang dipakai.

• Daripada pendapatan seluruh hidup ini, 70% berada di belakang untuk orang lain untuk

• 70% daripada bakat tidak digunakan.
Jadi, Bagaimana untuk menggunakan sepenuhnya 30% itu?
• Pergi untuk pemeriksaan perubatan walaupun anda rasa tidak perlu.

• Minum lebih banyak air walaupun anda tidak dahaga.

• 'Lepaskan' ego anda, bila-bila masa anda boleh lakukannya.

• 'Beralah-lah' walaupun anda adalah 'betul'.

• Menjadi merendah diri walaupun anda adalah sangat kuat.

• Berpuas hatilah walaupun anda tidak kaya.

Semoga anda mempunyai kehidupan yang sangat baik !!!

Senyum...

Tiada ulasan: