Rabu, 23 November 2011

Mutiara Hikmah

Jangan bertengkar dengan orang yang kurang akal, nanti ...ia akan menyakitkan kamu dan jangan bertengkar dengan orang yang penyantun, nanti dia benci padamu..

Jangan membuang waktu barang seminit pun untuk memikirkan orang-orang yang tidak kita sukai...

Sebaik-baik sahabat ialah yang elok dalam perangai dan budi pekerti. Jika kamu tidak menemukan sahabat seperti ini, maka jadikanlah dirimu seperti itu..(^_^)

Jangan basuh mangkuk persahabatan dengan cuka.. bukan sahaja kamu melukai hatinya kamu juga melukai hatimu sendiri..(^_^)

Sendirian lebih baik daripada mengambil teman duduk dengan orang jahat, dan teman duduk orang baik adalah lebih baik daripada sendirian.

Apabila engakau ingin mengambil seseorang menjadi sahabat istimewa, maka buatlah dia supaya marah kemudian suruh orang bertanya kepadanya tentang dirimu dan rahsiamu. Sekiranya ia mengatakan yang baik dan menyembunyikan rahsiamu,maka ambillah dia menjadai sahabat istimewa mu (^_^)...

Kalau engkau ramai sahabat bersyukurlah! Lantaran ramai orang yang menghargai dan memperhatikan engkau,tandanya harga dirimu mahal dan timbangannya berat...maka jagalah hati mereka seperti engkau menjaga hati mu..(^_^)

Al-ilmi indallah, alaina an nah ta'allamu , lii man faatina..
(ilmu ALLAH di kongsi bersama untuk MANFAAT bersama)

(^_^) Selawat dan Istighfar.....CINTA ALLAH, CINTA RASUL ♥

Tiada ulasan: